lördag 10 november 2012

Frukost hos Catarina med Melodikryss.

Hejsan!! Catarina bjöd in mig och Leif på frukost idag spännande tyckte vi, gott att äta det någon annanstans än hemma. Klockan 09.30 var det bestämt och vi kom på cykel dit förstås det är ju bara ett stenkast. Dörren stod på glänt då vi kom upp i trappen och då hörde vi flera kända röster inne där så det blir nog fullt vid köksbordet idag. Väl inne morsar vi på dem allesamman som satt runt bordet och Catarina frågade om någon önskade havergrynsgröt och det blev jag och värdinnan som åt det. Så kom hon fram med varsit kryss för snart börjar Melodikrysset så då gäller det att hänga med. Vi löste allt och Pär var en rackare på att komma på svaren föresten alla var duktiga, jag och Leif måste nog träna.
   Detta var för Fars Dag istället för imorgon då de håller till på annan ort för att träna inför Vasaloppet. Leif fick en CD av Catarina och en Chokladask av Ola.
Mando Diao

    Efter att vi cyklat därifrån tog vi bilen hem till Familjen B för att se hur de mår Peter och Astrid var med om en incident igår morse då de blev påkörda bakifrån. Peter hade känning i nacken idag annars tror jag det var ganska bra. Innan vi åkte därifrån så tog vi en promenad med hela familjen B det var så skönt väder.
Lånad bild. Djurmoklack vilken vacker utsikt!! Så högt gick vi inte.

Tillägg: på kvällen ringer det på dörren och Leifs alla syskon med respektive kommer in och sjunger och gratulerar det var då en överaskning! Jag blev så överumplad men fick hämta mig det blev en så trevlig kväll!! I present fick jag en fönsterprydnad och en slant för att gå och göra mig vacker.


Hejsvejs!!!

2 kommentarer:

  1. Vi brukar lösa melodikrysset på lördagarna, den här gången var det lätt. Etta på svensktoppen nu är Mando Diao, dom är mycket bra. Har tagit en "prommis" idag,lite grått, men skönt "gångväder".
    Kram

    SvaraRadera