måndag 4 mars 2013

Vasaloppet 3 mars 2013

Hejsan! Packade bilen med allt som skulle med massäck kaffe, the, dryck och frukt. Sittunderlägg och nyss inköpta paraplystolar (från Rusta). Stolarna var riktigt bekväma för sina 129:-. Starten för oss från Borlänge gick 07.30 och så hämtade vi upp Clara & Moa som skulla åka med oss. Solen sken så vi fick härligt väder lite blåsigt ett tag mitt på dagen men det var helt ok.
     Resan gick mot Oxberg där det var bestämt att vi skulle bevaka skidlöparna! Där var det alla tiders att stå, det fanns allt inom räckhåll om nöden... alltså flera toaletter uppställda för det frågade jag Leif. Hur gör jag som kvinna om... en man är det ju så enkelt för. Så skönt då var det ur världen.
   Jag råkade i alla fall ramla framstupa och förmodligen så blev det nåt med mitt revben igen, slog ner mig pladask!! Så nu är jag på ruta 1 igen.
Tjejerna ropar och hejar glatt och alla åkare tackar för uppmuntran!!


Tittar och hejar på alla som swissar förbi

På oss går det ingen nöd

Leif är i sitt esse

Kaffe! Har ni Kaffe det är väl klart vi har! Men vill du inte ha lite god fruktjuice? Nejj Kaffe!

Hejdå Nu lä ja åka!

Lite fruktjuice smakade gott i Oxberg

SVT har nåt konstigt som flyger i luften ovanför oss 
Nu är det över lite stel i benen det får man ta. Vi tog bilen för att möta dem i Mora! Kransen hade Mamma Kjerstin gjort och Leif hade dalahästar som jag skrivit namn och årtal på. Ola träffade vi inte för han var i duschen och de var sååå... många att börja vänta på då.

Avslutade med att åka förbi Siljansnäs där bjöd Leif mig, Moa och Clara på Pizza därefter åkte vi raka vägen hem.

Grattis Peter på din 35 Årsdag!! kommer du ihåg den här födelsedagsmiddagen?

Vi andra i sällskapet då vi var i Nairobi 2010


Hejsvejs!!
     

5 kommentarer:

  1. Hej Gun-Britt!! Vilken härlig dag för alla som åkte Vasaloppet. Jag såg det på TV,spännande att följa, brukar göra det varje år. Otur för dig att ramla omkull,hoppas du repar dig, men det går säkert inte över i ett nafs. Utanför skiner solen, härligt väder. Magnus o Wilmer kommer hit vid 17 tiden, ska få hjälp att sätta ihop promenadbandet som kom i torsdags. Ska bjuda på middag först. Igår tände jag ljus för Mamma och tänkte på alla fina minnen vi haft. Kram från Rigmor. Hälsa Leif

    SvaraRadera
  2. Kul att du skaffat gåband. Det tror jag är bra! GUMMIT

    SvaraRadera
  3. Mycket fina kort, synd att du ramlade, men det är lätt gjort,(jag vet).Tycker sidan var lättare att läsa före ändringen.
    Kramen.

    SvaraRadera
  4. Nu har jag bytt tillbaka tyckte det va lite roligt med något nytt men kan hålla med om att det här är mycket tydligare. Kramis

    SvaraRadera