måndag 2 december 2013

Resumé några dagar

Hejsan!! Börjar med lördagen den 30/11 då hade vi sagt till Inger och Lennart de skulle komma hit till oss, för att äta en bit mat och vara tillsammans på kvällen. Alla tyckte de var gott och det känns roligt då man varit "kock" (en gör så gött en kan.) De tyckte våra möbler var så fina vi köpt! fast mest så beundrade de vårt köksbord som blev som nytt! Det är faktiskt finare idag än det någon gång varit! Som nytt Jättenöjd!! Soffan i rummet sitter man så skönt i också och rumsbordet på hjul bara att rekomendera!! Soffan som vi haft i rummet tidigare gav vi till Peters kompis Patrik som han bodde granne med förrut och han blev sååå glad. Det kom så precis sa han då Leif ringde till honom, den har precis gått sönder ska väl köpa en ny, MEN så bra då slipper jag den utgiften det hade kommit lite annat som måste ut. Det kändes riktigt bra att ge den till honom som hade hand om Peter och Susannes hund i 8 månader då de var i Kenya.
Söndag så kom Peter, Susanne och barnen för det var dax för storhandling det passar så bra sa jag för jag vill gå på julskjyltning med barnen och så blev det. Stormväder ute så vi var varmt klädda. Gick först och titta på hästar i olika storlekar vid Maximkiosken som skulle ridas och köras runt stan. Jag frågade om det skulle bli någon ponnyridning men tyvärr. Hästarna var stingsliga eftersom det blåste och frasade i plast. Man fick passa sig hästar är inget att lita på det är stora tunga djur de gick på tvären ibland.
Sen gick vi hem och fika innan Mamma och Pappa Boström kom.
Idag måndag var jag på hembesök på fm och hos en dam men kom inte in i porten. Ringde in för jag har telnr: med då kom hennes hemtjänst ner och öppnade men icke så det blev att ta källaringången likaså då då jag gick därifrån. Hemtjänsten ringde sa till att de skulle komma bums?? Hoppas de kom efter jag gick därifrån. Varit ute och tagit en promenad på em träffade min ungdomskamrat så vi tog sällskap en bit alltid trevligt ses
                                                 
                                                    

                                             Hejsvejs      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar